رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تامین زیرساخت‌های مسکن ملی پس از پیگیری های انجام گرفته در سطح ملی خبر داد.

یزدفردا:رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تامین زیرساخت‌های مسکن ملی پس از پیگیری های انجام گرفته در سطح ملی خبر داد.

به گزارش یزدفردا"رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جمع مسئولان شهرستان زارچ، اظهار داشت: مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان زارچ در حوزه های عمرانی، راه و شهرسازی، مسائل زیست محیطی، ساخت مسکن ملی و حمل و نقل درون شهری بود.

نماینده مردم یزد در مجلس در ادامه با بیان اینکه در حوزه مسکن ملی و تامین زیرساخت های آن در شهرستان زارچ مشکلاتی وجود دارد، اضافه کرد: در جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد مبلغ 100 میلیارد تومان برای تامین زیرساخت های مسکن ملی  اختصاص یابد که قطعا بخشی ازان به شهرستان زارچ تعلق خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص وجود مشکل حمل و نقل شهری در شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ، عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم این شهرستان ها و روستاهای تابعه نسبت به حمل و نقل درون شهری گلایه مندی دارند، این مسئله را از وزارت کشور پیگیری کردیم که نتیجه آن اختصاص اعتبار برای شهرداری با اولویت تامین سرویس حمل و نقل عمومی بود.

جوکار ادامه داد: در این راستا 4 میلیارد تومان به صورت نقدی برای شهرداری زارچ در نظر گرفته شده که باید جهت رفع مشکلات تردد مردم به کار گرفته شود و به علت نزدیکی ایام سال تحصیلی جدید باید به شکلی برنامه ریزی شود تا خانواده ها در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه یادآور شد: همچنین در راستای خریداری اتوبوس و مینی بوس هم دستور تأمین اعتبار به صورت غیرنقدی اخذ شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در طرح های تفصیلی شهر باید فضاهای تفریحی، پارکینگ، آموزشی و فرهنگی نیز در نظر گرفته شود، خاطرنشان ساخت: اگر بحث توسعه شهر در هر منطقه ای وجود دارد، باید تمام امکانات و زیرساخت های مورد نیاز نیز در آن دیده شود تا مانند حال حاضر در برخی از مناطق شهری با مشکل کمبود فضاهای آموزشی، تفریحی، ورزشی و ... مواجه نباشیم./

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا